Fotopostup : Výroba závesného všestranného trojrámika

12/16/2014 07:35:00 PM

Ahojte!
Na blogu som Vám spomínala, že som sa objavila dvakrát v mesačníku Nový čas Bývanie. Prvýkrát v septembrovom čísle v menšom článočku a druhýkrát v októbrovom čísle v dvojstranovom článku. Bola to skvelá príležitosť a doteraz sa z nej teším. ;) 

V prvom článku som v krátkosti napísala, ako recyklujem a ozdobujem flakóny od parfémov a ako som oživila starý budík nájdený na povale. Celý článok si môžete prečítať na Maťkinom blogu TU.




V druhom článku som napísala návod na výrobu závesného trojrámika, ktorý si každý môže urobiť v pohodlí domova za niekoľko minút ;) Návod na výrobu rámika je stará známa vec. Pamätám si, že Lucka Barabas robila tiež všelijaké podobné návody. Tam skôr ide o to, kto dá aké nápady do ozdobovania :) Tým je to jedinečné. Tak snáď Vám pri tomto fotopostupe ponúknem niečo nové a svoje :)





V tomto príspevku Vám ponúkam obšírnejší návod s fotografiami postupu a aj detailnými fotografiami trojrámika. Možno Vás to nakopne vyrobiť taký trojrámik niekomu k Vianociam :)


ZÁVESNÝ TROJRÁMIK NA FOTOGRAFIE:


Čo budete potrebovať:
·         Pomôcky a nástroje: skalpel, nožnice, pravítko, knihársku kosť, nitovaciu súpravu, priechodky (nity), lepiacu pištoľ, obojstrannú lepiacu pásku, šijací stroj (nie je nutný), vyrezávačky, zošívačku

·         Na výrobu a ozdobovanie rámikov: kartón, biele výkresy, papiere vyššej gramáže (ja využívam také luxusné so striebristým odleskom), scrapbookové papiere s ľubovoľným motívom, farebné šnúrky (bakers twine), biela akrylová farba, papierové vrecko alebo obálku, rôzne ozdoby (buttonky, gombíky, rozetky, obrázky, čipky, nálepky, kvietky, perličky, washi pásky, kartičky s rôznym motívom na vpísanie textu, kovové komponenty, svorky, lepenkové a drevené výrezy, štipčeky), Vaše fotografie

Pri výrobe som pracovala takmer iba s Maťkiným materiálom (jej e-shop): papierová kolekcia Paris, papierové rozetky Curiosity Corner, washi pásky s motívom Paríža a písma, papierové výrezy a kartičky Parisian Chic, kovové komponenty (Eiffelovka), živicový odliatok – ružička, bakers twine šnúrky Curiosity Corner, papierové kvietky Curiosity Corner a biele visačky.

Postup:
1. Vezmeme si kartónovú krabicu alebo kúsky kartónu a vyrežeme z nich 3 obdĺžniky vo  veľkosti 21cm x 18,5 cm.



2. Vezmeme si 3 biele výkresy veľkosti A3. Každý kartónový obdĺžnik sa zabalí do jedného výkresu, a to takým spôsobom, že sa obdĺžnik položí na výkres a odstávajúce časti výkresu sa pomocou knihárskej kosti zahnú a prilepia obojstrannou lepiacou páskou k nemu.



3. Keď už máme všetky 3 kartónové obdĺžniky zabalené v bielom výkrese, vezmeme si 3 papiere vyššej gramáže a orežeme ich na veľkosť obdĺžnikov (čiže 21 cm x 18,5 cm). Tieto papiere budú tvoriť predné časti rámikov, na ktoré budeme lepiť/prišívať scrapbookový papier s ľubovoľným motívom a ozdobovať ich (tieto papiere sa potom už len nalepia na kartónový základ). 


4. Papierový základ (scrapbookový papier prišitý/prilepený k papieru vyššej gramáže) je hotový. Teraz si pripravte vybrané fotografie vo formáte 10 cm x 15 cm fotografie a rozložte si ich na papierový základ. Ďalej si pripravte rôzne ozdôbky, s ktorými chcete skrášliť fotografie, kúsky zvyškového kartónu a papierové vrecká, ktoré naplníte kartičkami s textom.


5. Keď je papierový základ ozdobený, vezmite si lepiacu pištoľ a prilepte ho ku kartónovému obdĺžniku (z tej strany, kde vidno zahnutý papier).



6. Keď sú rámiky hotové, vezmite si nitovaciu súpravu (na robenie dierok), priechodky (nity) a kladivo. V tomto kroku si urobíme dierky a do nich kladivom pripevníme priechodky - prvý rámik bude mať priechodky v každom rohu, druhý tiež a tretí (spodný) ich bude mať len v horných rohoch. Po tomto kroku môžeme cez priechodky prevliecť farebné šnúrky a tým ich  spojiť dokopy do trojrámika. Medzi prvým a druhým rámikom som vytvorila väčší priestor, aby som na šnúrky mohla ešte zaštipcovať nejaké kartičky.



Tipy na praktické ozdobovanie:

* Pri prvom rámiku som prišila spodnú časť čipky k papieru a tým, že je čipka širšia, tak sa za ňu dajú zastrčiť kartičky, visačky a aj väčšia fotografia. Môžete si tam stále pridávať nové veci. Tiež som tam nalepila drobný štipček, ktorým si ďalšie drobnosti môžete zaštipčekovať.

* Na druhom rámiku som navrstvila papiere a to v poradí: papierové vrecko (ozdobne vyrezané okrajovou vyrezávačkou), kartón zbavený jednej vrstvy papiera a nedbalo pomaľovaný akrylovou farbou a úplne navrch išla fotografia. Takto dekorovaný kartón urobí príjemný vintage efekt a nenápadné vrecko pod ním môžete naplniť odkazmi, peknými kartičkami s textom, ďalšími fotografiami a podobne.


* Na treťom rámiku som prišila kartičku s nápisom Love takým spôsobom, aby sa zaň dala zastrčiť fotografia, ďalšie kartičky a visačky. Aby som si bola istá, že mi odtiaľ nevypadnú, tak som ich spojila bielou kancelárskou sponkou.

A tu je výsledný trojrámik s detailnými fotografiami ;)















Príjemné tvorenie a krásne predvianočné obdobie 
Vám praje Kristína :)

You Might Also Like

1 komentárov