DIY Jesenná pohľadnica

9/25/2017 01:58:00 PM

Prvý jesenný deň už máme úspešne za sebou a teraz môžeme tvoriť pestrofarebné jesenné priania pre všetkých septembrových, októbrových a novembrových oslávencov ;) Farby jesene sú najmä žltá, oranžová, zelená a hnedá. Musím sa priznať, že prvé dve farby neobľubujem a nenašla som  v tých farbách ani jeden papier doma :D Iba foamiran, ale fotonávod na jesennú tvorbu s ním som vám ukázala už minule (nájdete ho tu). Takže som tentokrát tvorila najmä v zeleno-bielo- hnedých odtieňoch. A myslím, že to veľmi pekne dopadlo. :)



Na výrobu pohľadnice som použila:
* 2ks scrapbookového papiera (každý s inou tematikou, ja som použila papier a papierový pás z kolekcie Loft Herbs odd UHK Gallery)
* biely papier s embossovanými bodkami (na fotkách ich nevidno, ale naživo áno a krásne skrášlia projekty)
* Big Shotvyrezávaciu šablónu listu, prípadne alternatívou by bola raznica
Všetok materiál mám z-eshopu www.organizatorka.sk.

Čo je to vlastne kraft papier? Je to pevný kartón v hnedej - kraft farbe. Je základným materiálom na scrapbooking, cardmaking a Project Life, ale jeho využitie je naozaj rôznorodé. Nesie prívlastky: eco friendly, recycled a acid free. Gramáž má 280 g/m2. Už dlhší čas je veľmi moderný nielen v scrapbookingu kvôli svojmu prírodnému zemitému vzhľadu.

POSTUP:
1. Kraft papier vo veľkosti A4 prerežeme na polovicu a každú polovicu zohneme knihárskou kosťou napoly - vzniknú nám 2ks otváracích pohľadníc. Každá je v rozmere cca 10,5x14,8 cm. Ak máte doma už hotové základy pohľadníc s obálkami, máte o starosť menej a nemusíte nič rezať :) 
Pracovať budeme s jedným základom a druhý si odložíme na inú pohľadnicu.


2. Z bieleho papiera si vyrežeme obdĺžnik, ktorý má o 0,5 cm menšie rozmery ako základ pohľadnice, t.j. 10x14 cm.


3. Zo scrapbookového papiera si vyrežeme obdĺžnik, ktorý má o 0,5 cm menšie rozmery ako biely papier, t.j. 9,5x13,5 cm.


4. Z bieleho papiera si vyrežeme pás vo veľkosti 13,2x5,7 cm a z ďalšieho scrapbookového papiera pás o 3mm menší (12,9x5,4 cm). 
Tie zvláštne rozmery sú kvôli tomu, že jednotlivé papiere sa na seba budú vrstviť a chceme, aby bolo vidno každý papier, aj keď len kúsok z neho. Ale veľa závisí aj od veľkosti šablóny listu, ktorú budeme vyrezávať zase do ďalšieho papiera. Moja je väčšia, tak som sa hrala s milimetrami. U vás to tak byť nemusí.


5. Z bieleho papiera si narežeme obdĺžniky tak, aby sme do nich mohli vyrezať lístok a zostal nám tam ešte kúsok voľného priestoru. Moje majú rozmery 4x4,5cm. 
Odsledujte si aj o, aby sa dané obdĺžničky vošli na dekoračný scrapbookový papier a aby medzi sebou mohli mať aj medzery.


6. Do každého obdĺžnička si vyrežeme na Big Shote lístok.


7. Všetky papiere, vrátane základu pohľadnice, prejdeme po okrajoch "ničičom" pre jemný ošarpaný vintage efekt.


8. A teraz môžeme ísť lepiť. Biely papier nalepíme na základ pohľadnice obojstrannou lepiacou páskou.


Naň nalepíme scrapookový papier s pomocou 3D obojstranných lepiacich vankúšikov.


Pás scrapbookového papiera nalepíme obojstrannou lepiacou páskou na biely pás papiera.


9. Predtým, než nalepíme tento dvojvrstvový pás papiera na základ pohľadnice, nalepíme naň najprv obdĺžničky s vyrezanými lístkami pomocou 3D vankúšikov tak, ako vidíte na fotografii. Medzi obdĺžničkami urobíme malé medzery. 



10. Obdĺžničky sú nalepené na páse a ten teraz podlepíme 3D vankúšikmi. Budú situované len v strede pásu. Pred nalepením môžeme pás ešte previazať šnúrkou, ktorú spredu zamašličkujeme.


11. Takto vyzerá zlepená pohľadnica. 


12. Aby sme ju ešte jemne dozdobili, tak po bokoch papierového pásu nalepíme pomocou PVA lepidla čipku. 
Ja som si nebola istá, či tam chcem aj šnúrku, tak som ju až dodatočne previazala okolo pásu papiera pomocou ihly a zamašličkovala.


A tu je hotová pohľadnica ;)



Detail s opakujúcimi sa lístkami pekne ukáže na pohľadnici a určite sa vám veľmi zapáči, ak ste minimalista, lebo aj toto tvorenie je viac-menej minimalistické.

 

Určite ste si všimli, že táto pohľadnica je vytvorená najmä z papierov, ktoré sme na seba navrstvili do 6 vrstiev. Paráda, však? Doplňujúcimi ozdobami bola len čipka a šnúrka. S papierom sa dá veľa kúzliť a vôbec nepotrebujete veľké zásoby materiálu.;)
Verím, že som vás nakopla k tvorbe a vyskúšate si to aj doma. Určite sa so mnou podeľte na mojej Facebook stránke o svoje projekty vytvorené podľa môjho návodu
Budem sa tešiť :)
Kristína

You Might Also Like

0 komentárov